Infrarött ljus behandling

Vetenskapsstödd ljusterapi stärker immunförsvaret och låter cellerna fungera optimalt.

Infrarött ljus är del av solens osynliga spektra som ger oss värme och är helt avgörande för vår överlevnad på jorden. Till skillnad från traditionell bastu eller ångbastu som värmer upp luften som i sin tur värmer upp kroppen, så har infrarött ljuset en förmågan att tränga ner på djupet i kroppen som ger en behaglig värme till kroppen.

Långvarig behandling med infrarött ljus tekniken har visat sig ha en rad hälsofrämjande effekter för kroppen som sätter igång kroppens naturliga självläknings process. Med hjälp av långvågigt infrarött ljus kan man påskynda återhämtningen i cellerna så att , skadeläkning och immunförsvar kan fungera optimalt.

Rödljusterapi kan förbättra din hälsa på flera olika områden. Kombinationen av rött ljus och nära-infrarött ljus påverkar kroppen mycket starkt, eftersom rött ljus når huden på kort avstånd, medan nära-infrarött ljus tränger djupt in i kroppen. Ljus påverkar så kallade fotoreceptorer inuti kroppens celler. Detta leder till flera positiva hälsoeffekter.

Pris

699 kr / 30min

Hälsofördelar med rött ljusterapi

Viktminskning med infrarött ljus

• Infraröda ljuset sätter igång kroppens fettceller förbereder kroppen till att ta energi vid förbrännande aktivitet från de fettdepåer som har bearbetats med infraröda ljuset eftersom fettet där har mjukats upp och cirkulationen kring den vävnaden har aktiverats avsevärt med infraröda ljuset. Viktminskning av fettmassa i kombination med fysikt aktivitet och IR.

Pris

599 kr / 30min

Behandling och resultat

De flesta brukar märka en effekt redan efter första behandlingen. Den största effekten märker du oftast inom 3 dagar. Det kan ta upp till 9 dagar för att få full effekt av en behandling.

Medicinsk Infraröd ljusterapi med IR ger dig följande behandling.

• Smärtlindring
  • Mycket effektivt för att reducera rynkor.
  • Viktminskning
  • Förbättrad blod- och lymfcirkulation
  • Ökad syresättning
  • Häva inflammationer
  • Effektiv detox, understöder att få ut gifter och slaggprodukter ur kroppen.
  • Stärker immunförsvaret
  • Vitalisering av huden
  • Stela muskler och leder
  • Lösa upp muskelspänningar
  • Kompakt bindväv
  • Det verkar anti-inflammatoriskt.
  • Hudbesvär
  • Hjärt- och kärlsystemet
  • Energibalansering och energistärkning
  • Stressreducering
  • Fibromyalgi och kronisk matthet.
  • Infraröda värmen är en skön relax behandling
  • Symptom av kroniska sjukdomar.
  • Hjälper mot sömnlöshet
  • Migrän, nackstelhet och huvudvärk.
  • Minimerar rodnad i huden och pigmentförändringar.
  • Värme sängen ökar blodcirkulationen och cellmetabolismen.
  • Jämnar ut hudtonen
  • Bronkit astma/COPD.
  • Postoperativa behandling före och efter operation så som fettsugning

Boka behandling

Hur fungerar rött ljussterapi?

Våra celler behöver naturligt ljus för att fungera. Precis som de behöver vatten och näringsämnen från maten. Tyvärr får de flesta inte så mycket naturligt ljus som de behöver för optimal hälsa (den genomsnittliga amerikanen tillbringar mer än 90% av sin tid inomhus). Med röd ljusterapi kompletterar du intaget av ljus hjälp av koncentrerade våglängder rött samt nära infrarött ljus. Röd ljusterapi fungerar genom att förbättra din energiproduktion på cellnivå och stimulerar mitokondrierna, cellens kraftverk samt förbättrar den cellulära respirationsprocessen som gör ATP (adenosintrifosfat) energi.

Vem använder rött ljusterapi?

Förutom det växande antalet människor som använder röda ljusterapienheter i sina hem, finns röda ljusterapisystem i många professionella och kliniska miljöer och används blad annat av:
• Hudterapeuter
• Idrottsmassörer och Fysiska terapeuter
• Elitidrottare
• Motionärer

Naturliga hälsofördelar

Röda ljusbehandlingar har visat sig ge ett brett spektrum av naturliga hälsofördelar, som reducering av inflammation, smärtlindring, hudföryngring, ökad kollagenproduktion och muskelåterhämtning. Men allra främst stärker RED LIGHT THERAPY immunförsvaret vilket gör att vi kan stå bättre rustade inför virus och infektioner. Perfekt i virustider! Terapiformen hjälper även till att öka melatonin, förbättra sömnstörningar och balansera dygnsrytmen.

Vanliga frågor och svar om rött ljus behandling

[et_pb_wpt_schema_faq_module post_id=”faq-57160″ _builder_version=”4.17.6″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” _i=”0″ _address=”5.3.0.0″ /]

Autoimmuna sjukdomar

• Lindring av besvär, och delvis återskapande av funktioner hos personer med MS, psoriasis och vitiligo.

Läkning av huden

• Positiv effekt på sårläkning, sportåterhämtning av muskler och frakturläkning generellt skador (såsom leder, bindväv och muskler.

Neuropsykiatriska tillstånd i kroppen

• Positiv  påverkan på neuropsykiatriska tillstånd såsom nedstämdhet, ångest, beroende, PTSD och sömnsvårigheter.

koncentrationssvårigheter

• Ökat fokus och högre koncentrationsförmåga vetenskapligt bevisat.

Sänkt blodtrycket

• Sänker blodtrycket hos den som lider av hypertoni och förebygger risk för att drabbas.

Smärtlindrande för kroppen

• Smärtstillande effekt vid t.ex rygg,nacksmärta och inflammationsdämpande.

Positiv effekt på neurologiska sjukdomar

• Förbättring av kroppsfunktioner hos personer med MS, kognitiva nedsättningar , Parkinson och stroke.

Ökad muskelmassa vid fysisk aktivitet

• Prestationshöjande samt snabbare tillväxt av muskelmassan och  styrkeökning i kroppen.

Återhämtning av kroppen

• Förbättrad återhämtning efter fysisk aktivitet.

Stimuler förnyelse av Stamceller

• Mängden stamceller kan öka vid regelbunden behandling, och då dessa celler kan vi i stort sett vilken celltyp som helst leder det till föryngring och regenerativa effekter.

Smärtlindrande för kroppen

• Smärtstillande effekt vid t.ex rygg,nacksmärta och inflammationsdämpande.

Positiv effekt på neurologiska sjukdomar

Ökad muskelmassa vid fysisk aktivitet

Återhämtning av kroppen

• Förbättrad återhämtning efter fysisk aktivitet.

Anti-inflammatoriskt

• Rödljusterapi och IR är antiinflammatoriskt vilket ger en systemiskt effekt vid behandling, dvs hela kroppen påverkas även när behandlingen är lokala.

Address

Operakliniken
Vasagatan 48, Stockholm

Måndag-Fredag 9-18.00
Lördag 10-16.00

Telefonbokning

Onlinebokning

E-post

info@operakliniken.se

Skriv upp dig till vårt nyhetsbrev

Gå med vårt Nyhetsbrev för att få del av erbjudanden!

Du finns med i Nyhetsbrevet!