Dermapen 4™ på Operakliniken i Stockholm

Så fungerar Dermapen 4™ behandlingen på Operakliniken
Originalet Dermapen ™ är en kontrollerad nålbehandling och var först i världen
med utvecklingen av den mekaniska och vertikala microneedling-teknologi.
Motorn är kraftfull och snabb den skapar upp till 1920 mikrokanaler/sekund i huden.
Nålhuvudet på dermapen har 16 sterilt förpackade nålar. Under dermapen behandlingen kontrolleras enkelt behandlingsdjupet och -hastigheten. Processen blir därmed ytterst effektiv, både vad gäller behandlingstid och -effekt. Pennans vibration gör att behandlingen upplevs mindre smärtsam än andra microneedling-metoder på marknaden.Dermapen stimulerar effektivt hudens kollagenproduktion, samt stärker och normaliserar huden. Dermapen behandlingen skapar temporära mikrokanaler med mikroblödningar (petechia). Blodplättar läcker ut och identifieras av fibroblasterna. Den inflammatoriska sårläkningsprocessen som påbörjas som resultat av nålningen skapar en intensiv aktivitet i vävnaden och naturliga tillväxtfaktorer frigörs. Nytt kollagen bildas. Resultatet blir en föryngring av huden och en förbättring av hudens struktur och kondition.